Zet websitebezoekers aan tot actie: 5 tips voor het schrijven van ijzersterke CTA’s

18 dec 2020

Yes! Je hebt een mobielvriendelijke website waarop je je aanbod overzichtelijk uit de doeken doet en elke pagina is voorzien van een catchy vervolgstap of knop waarlangs surfers contact met je kunnen opnemen. Maar zetten de CTA’s op je website wel degelijk aan tot actie? Implementeer onderstaande tips in je webteksten of in zelfs in je nieuwsbrieven en er zal gegarandeerd meer doorgeklikt (√©n verkocht) worden.

1. Maak gebruik van een imperatief

‘Neem contact op, koop nu, vraag je offerte aan,…’ Met behulp van een imperatief ziet de lezer direct hoe hij moet handelen. Bovendien dwingt een imperatief je tegelijkertijd tot het formuleren van een simpele en heldere boodschap voor je knop.

5 tips voor goede CTA's

2. Zorg voor urgentie

Nog een goede strategie om je websitebezoekers tot actie aan te zetten is het benoemen van een dringendheid. Denk aan: ‘Neem vandaag contact op, Bestel direct, Vraag nu je offerte aan’. Of: ‘Nog 4 plaatsen beschikbaar’. Hoe urgenter de boodschap, des te sneller er op de knop geklikt zal worden.

 

3.Stel de lezer gerust

Deze tip is heel erg simpel: zorg voor zekerheid door angst weg te nemen. Dit kan je heel makkelijk bereiken door het voorzien van zorgvuldig geplaatste micro-copy. Zo zet je beter op je CTA-knop: ‘Meer info en prijzen’ i.p.v. ‘Nu bestellen’ of som je in een paar puntjes op welke voordelen of service ze van je mogen verwachten. Denk hierbij aan: ‘Gratis verzending, 30 dagen retourneren, 24/7 bereikbaar’. Booking.com is hier bijvoorbeeld erg sterk in.

Goede CTA's schrijven

4. Vermijd negatieve woorden in de buurt van je CTA

Zorg er ook steeds voor dat je in je geruststellende boodschap enkel positieve woorden gebruikt. Zo zeg je beter in je micro-copy: ‘We bewaren je gegevens steeds veilig’ i.p.v. ‘we zullen je niet spammen’. Zelfs het vermelden van negatieve woorden zoals spam, kan lezers zo’n angst inboezemen dat ze niet verder gaan met hun aankoop. Goed bedoeld maar helaas met averechts effect.

5. Vermijd ‘Klik hier’

‘Klik hier’ op een CTA plaatsen is een gemiste kans! De meeste klanten weten namelijk wel dat je op een knop of een tekstlink kan doorklikken. Best schrijf je dus: ‘Lees hier ons privacybeleid’ i.p.v. ‘Klik hier voor ons privacybeleid’.

Zo! Met deze tips voor ijzersterke CTA’s kan je binnenkort de aanvragen niet meer bijhouden!

Wil je ook een website waar de aanvragen op binnenstromen?

Laat je website dan eens opfrissen door ons team! Bovendien komt deze dienst in aanmerking voor subsidie van de KMO-portefeuille. Win-win dus ūüėČ

Contacteer ons team via onze livechat voor meer informatie

Anneleen Gielissen

Anneleen Gielissen

Office Manager & Manager of First Impressions

Anneleen is een administratieve duizendpoot met taaltalent. Wat ze het liefst doet? Ervoor zorgen dat online en offline bezoekers zich steeds hartelijk welkom voelen, én de interne processen bij Datalink in goede banen leiden.
Overtuigen met webinars: 5 tips

Overtuigen met webinars: 5 tips

Vandaag de dag is het door COVID-19 nog steeds niet mogelijk om te gaan netwerken of om workshops en opleidingen te volgen zoals we dat voorheen deden. Het laatste jaar is er dan ook een heuse opmars geweest van online opleidingen, workshops via Zoom of Teams en… van webinars! Hoe je met webinars aan de slag kan gaan én deelnemers kan overtuigen, vertellen we je vandaag aan de hand van 5 tips.

Processen automatiseren via je website? Start met deze 5 tips!

Processen automatiseren via je website? Start met deze 5 tips!

Als ondernemer wil je je kunnen focussen op wat voor jou √©cht belangrijk is. Dit betekent: op tijd en stond de nodige focustime inplannen om te werken AAN je bedrijf in plaats van IN je bedrijf. Toch ligt er veel werk op je bord: offerteaanvragen¬† behandelen, opvolgmails uitsturen en opdrachten aan je team delegeren en opvolgen. Vandaag deelt Karen 5 tips om de effici√ęntie op de werkvloer te boosten door het automatiseren van processen met behulp van je website.