6 tips om reviews van je klanten te verzamelen

4 nov 2020

Social proof is belangrijker dan ooit. Potentiële klanten hechten veel belang aan de mening van klanten die hen voor gingen. Daarom zijn reviews en testimonials van onschatbare waarde. Hoe je deze reviews juist verzamelt? Dat vertellen we je vandaag!

1. Persoonlijk vragen

Wanneer je mailt of belt met een klant kan je van deze gelegenheid gebruik maken om te vragen naar een review op Google. Een persoonlijke aanpak zal zeker zijn vruchten afwerpen.

2. Stuur een e-mail na een aankoop

Nodig je klanten ook eens uit via een mailtje dat je na een aankoop naar hen mailt. Zo bezorg je klanten een kleine reminder.  Klanten denken er vaak gewoonweg niet aan om een review achter te laten. Bovendien toon je op deze manier dat je de mening van je klanten belangrijk vindt.

3. Gebruik je e-mailhandtekening

Voorzie een link in je e-mailhandtekening waarin je contactpersonen uitnodigt een Google review achter te laten. Zo maak je het je contactpersonen makkelijk om door te klikken.

 

4. Stuur eens een kaartje

Je kan er ook voor kiezen om bij de bestelling of aflevering van een product of dienst een kaartje te sturen of achter te laten om je klant te bedanken voor de fijne samenwerking. Hierop kan je vragen voor feedback of een review. Een persoonlijke touch doet wonderen 🙂

5. Vraag het via sociale media

Sociale media zijn de kanalen bij uitstek om feedback en reviews van je klanten te vragen én te delen met je doelpubliek. Ze dragen bij aan de betrouwbaarheid van je merk en dus zeer waardevolle content.

Google review fb

6. Vergeet je offline marketing niet

Last but certainly not least: maak het zo gemakkelijk mogelijk voor je klant! Voorzie een QR-code aan de onthaalbalie, op je promotiefolders, bestelbon,…. waarbij het makkelijk wordt om via de camera van de smartphone de code te scannen en meteen een korte review te schrijven. Keep it short & simple!

Zo! Reviews verhogen de betrouwbaarheid (en op Google ook de vindbaarheid) van je merk en zijn dus absoluut de moeite om mee aan de slag te gaan.

PS: Schreef jij al een review over Datalink op Google?
Druk op de knop hieronder om ook jouw enthousiasme met ons te delen 😉

Heb je een andere vraag voor ons team? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen je graag verder!

Anneleen

Anneleen

Office Manager & Manager of First Impressions

Hey, ik ben Anneleen! Ik zorg voor een fantastische eerste indruk van Datalink door heldere communicatie via telefoon, e-mail en op kantoor. Klantvriendelijkheid, snelle reactietijden en respectvol omgaan met gegevens zijn waarden die ik voorop stel.

Anneleen is de duizendpoot van Datalink. Ze wordt door haar collega’s beschreven als to-the-point, behulpzaam en 100% betrouwbaar. Als boekenwurm, talenknobbel en slimme schrijfster verzorgt ze ook de SEO copywriting van je website.

“Anneleen is onze speurneus. Als er iemand jarig is, de procedures niet gevolgd worden of als er iets nodig is op kantoor, dan heeft ze het gezien! “ – Karen

Overtuigen met webinars: 5 tips

Overtuigen met webinars: 5 tips

Vandaag de dag is het door COVID-19 nog steeds niet mogelijk om te gaan netwerken of om workshops en opleidingen te volgen zoals we dat voorheen deden. Het laatste jaar is er dan ook een heuse opmars geweest van online opleidingen, workshops via Zoom of Teams en… van webinars! Hoe je met webinars aan de slag kan gaan én deelnemers kan overtuigen, vertellen we je vandaag aan de hand van 5 tips.

Processen automatiseren via je website? Start met deze 5 tips!

Processen automatiseren via je website? Start met deze 5 tips!

Als ondernemer wil je je kunnen focussen op wat voor jou écht belangrijk is. Dit betekent: op tijd en stond de nodige focustime inplannen om te werken AAN je bedrijf in plaats van IN je bedrijf. Toch ligt er veel werk op je bord: offerteaanvragen  behandelen, opvolgmails uitsturen en opdrachten aan je team delegeren en opvolgen. Vandaag deelt Karen 5 tips om de efficiëntie op de werkvloer te boosten door het automatiseren van processen met behulp van je website.